ישראל בוחרת - פוליטיקה במדיה הדיגיטלית
ישראל בוחרת - פוליטיקה במדיה הדיגיטלית

מועמדים פוליטיים ברשת – שלי יחימוביץ' Israeli Election Candidates

מערכת הבחירות 2013 התאפיינה בהתנהלות סוערת לא רק בדרכים המסורתיות, אלא גם במדיה החברתית ובעולם הדיגיטלי.

רוצים לראות ניתוח פעילות של כל מועמד? לחצו על שמו: 
 ניתוח ראשוני | ציפי ליבני | שלי יחימוביץ" | יאיר לפיד |
בנימין נתניהו | נפתלי בנט | ארץ חדשה | סיכום נתונים

 להלן כמה נתונים על התנהלותם של המובילים בבחירות לראשות הכנסת:

שלי יחימוביץ:

נפח שיחה כמה שיחות נעשו על יחימוביץ" ברשת עפ"י באזילה):
6726 באוקטובר
7280 בנובמבר
7531 בדצמבר

נפח השיחה של מפלגת העבודה ברשת (עפ"י באזילה):
בין תאריכים 14-20 אוקטובר:  שיחות 2821 ובין  6-12 ינואר היו כ- 2932.
בפייסבוק:
באוקטובר 2012 היו לשלי 36,466 לייקים בדף הפייסבוק, כיום יש לה 77,134 לייקים
בטוויטר יש לשלי 5,563 עוקבים, ופעילות פחות ענפה, אוטומטית ואינה אינטראקטיבית עם הקהל.

יוטיוב:
פעילותה של שלי בערוץ היוטיוב ראויה לציון. יש לה כ886 אלף צפיות, אך רק כ-887 רשומים.
יחימוביץ" אכן דואגת לאופטימיזציה בכל סרטון אך חסרה ההנעה לפעולה בסופן וה"הערות" במהלכן, שהיו יכולים לקשר בין סרטוניה וכמו כן להביא לחשיפה גדולה יותר של הערוץ שלה.

כאמור – נפח השיחה של שלי הולך וגדל בפלטפורמות הדיגיטליות, אך עודנו מדשדש מאחור כשזה מגיע לפעילות האינטרנטית של מתחריה הפוליטים.

פעילותה בפלטפורמות החברתיות אכן ראויה לציון, כאשר השיחה שהיא מנהלת בדף הפייסבוק שלה היא בפניה האישית שלה אל הציבור, מה שנותן תחושה של קירבה ושל שיחה ישירה בין הגולשים אליה.
מקורות מציינים גם ששלי קובעת את השיחה, לוקחת חלק בכתיבת התכנים ואין דבר שלא עובר דרכה לאישור והגייה.

פעילויות אינטראקטיביות
בדף הפייסבוק של שלי פותחו מספר אפליקציות אינטראקטיביות נחמדות מאד
הטיימליין העתידי: שמאפשר לראות, כביכול, את פעילות דף הפייסבוק הפרטי של כל אחד לאחר בחירתה
תמונת קאבר מעוצבת: המאפשרת לאנשים לרשום את דעתם על ביבי ולפרסם כתמונת קאבר אצלם בפייסבוק.
בנוסף יצרה שלי ממשק חביב בו היא מאפשרת לאנשים לשאול אותה שאלות ולקבל תשובות.
רק חבל שהממשק לא עובד. אך הרעיון מאחוריו יצירתי ואפקטיבי.

נראות
נראות הפעילות החברתית של שלי הינה בשפה אחידה ונקייה, גם האתר שלה, גם בפייסבוק. נראה כי בטוויטר היא פחות השקיעה, גם ויזואלית וגם מבחינת התנהלות, כאשר הסטטוסים נשלחים אוטומטית מדף הפייסבוק אל הטוויטר ולא מתנהל שם שום דו שיח עם הגולשים.

דו שיח עם הגולשים
לא באמת מתקיים דו שיח אמיתי עם הגולשים, שלי ממעטת להגיב או להשיב לגולשים בפייסבוק ובטוויטר פעילותה, כפי שציינתי קודם, היא אפסית, כאשר הסטטוסים נשלחים אוטומטית מדף הפייסבוק אל הטוויטר ולא מתנהל שם שום דו שיח עם הגולשים.

רוצים לראות ניתוח פעילות של כל מועמד? לחצו על שמו: 
 ניתוח ראשוני | ציפי ליבני | שלי יחימוביץ" | יאיר לפיד |
בנימין נתניהו | נפתלי בנט | ארץ חדשה | סיכום נתונים

 

 

מאמרים נוספים